tco
Administrator
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:43, 17 Cze 2006 Temat postu: Gorky Zero: Fabryka Niewolników |
|
|
Gorky Zero to prequel znanej taktyczno-przygodowej gry Gorky 17, stworzonej przez polskie studio developerskie Metropolis Software. Akcja tego tytułu toczy się kilka lat przed wydarzeniami znanymi z Gorky 17, a jego głównym bohaterem jest kanadyjski komandos Cole Sullivan, członek sił specjalnych NATO, który zostaje wysłany z samotną tajną misją na terytorium Ukrainy. W trakcie gry rozwija się intryga, w którą zamieszane są służby specjalne i międzynarodowa korporacja biotechnologiczna o nieczystych zamiarach.
Gra wykorzystuje autorski engine graficzny firmy Metropolis Software, zastosowany wcześniej w grze Archangel. Naturalnie został on rozbudowany o nowe elementy, dzięki czemu Gorky Zero posiada jeszcze lepszą grafikę. Gra należy do popularnego obecnie gatunku „skradanek”, jej akcja toczy się w czasie rzeczywistym. Kierujemy poczynaniami pojedynczego agenta, starając się przekraść za plecami niczego nie spodziewających się strażników. Co prawda Cole Sullivan woli pozostawać w cieniu, jednakże w obliczu niebezpieczeństwa wyciąga z kabury pistolet i rozprawia się z przeciwnikami.
Akcja w Gorky Zero pokazywana jest w dwóch ujęciach kamery. W pierwszym trybie, rzucie izometrycznym, eksplorujemy teren i planujemy działania dywersyjne. Konkretne operacje zaś (jak np. unieszkodliwianie przeciwników) wykonujemy korzystając z widoku zza pleców bohatera. Cole Sullivan potrafi wychylać się zza węgła i na odległość, z zaskoczenia strzelać do strażników. Nowością jest Silent Kill – zabicie wroga jednym ciosem nawet z najsłabszej broni, wykonalne wówczas, gdy uda nam się zakraść tuż za plecy wroga i odpowiednio przymierzyć.
W orientacji na polu walki pomaga radar, na którym zaznaczone są pozycje wszystkich pobliskich przeciwników. Na radarze sprawdzimy również, czy wartownicy ścigają naszego agenta, czy też spokojnie patrolują wyznaczone trasy.
Gorky Zero korzysta ze sprawdzonych rozwiązań takich gier akcji takich jak Metal Gear Solid czy Splinter Cell, ale wprowadza też szereg nowości. Nad fabułą pracował sam Rafał Ziemkiewicz, słynny pisarz i publicysta, trzykrotny laureat prestiżowej nagrody imienia Janusza A. Zajdla, przyznawanej najlepszym polskim utworom
Post został pochwalony 0 razy
|
|